pátek 6. září 2013

Basejšn


“Jedete do Bergenu?” ptám se řidiče, který stojí u autobusu. Stojím na nádraží před letištěm a z nebe se valí provazy vody.
“Jedu na basejšn,” odpoví řidič s cigárem v ruce.
“Neznám to v Bergenu, je to někde v centru?”
“Basejšn” trvá na svém.
“Já tu neznám zastávky, kde to je?”
“Basejšn”
“Bergen?”
“Jo.”
“Za kolik?”
Řidič se ušklíbne: “Sto dolarů,” a chechtá se, když vidí můj výraz.
“Vážně, za kolik?”
“Sto norskejch korun.”
Dochází mi, že netuším, kolik je vlastně směnej kurz, ale říkám si, že v Norsku mě snad neokradou. Navíc už mi na letišti ztratili baťoh s 20ti litry piv, takže anděl má vybráno do zálohy.
“Kam jedeš?” ptá se řidič uprostřed cesty, protože jsme v obrovském autobuse sami dva.
“Za jedním týpkem, je někde v centru.”
“Řekni kde a já tě tam hodím,” nabízí mi řidič, ale já netuším, kde můj hostující couchsurfer David bude. Zastavujem na autobusovém nádraží. “Bus stejšn” dochází mi konečně, co se mi snažil sdělit. David nikde. Jsem na něj zvědavej. Včera mi Facebook ukazal reklamu na levný letenky do Bergenu za 46 liber. Napsal jsem kámošce, že se stavím v sobotu na kafe a mezi couchsurfery jsem vybral jednoho dostatečně šíleně vypadajícího týpka a poprosil ho o přespání.
“Hele, rád tě ubytuju, ale bude tu už asi 7 holek a třídenní párty, pokud ti to teda nebude vadit,” přišla odpověď a já asi zlomil rekord v rychlosti rezervaci letenky.  Čekám na zastávce, kde si mě vyzvedl mlčenlivej norskej blonďák a ptá se mě, jestli mám chuť ještě na pivo. Nadšeně přikyvuju. On si prohlídne mý tričko Nirvana a jdeme do rockového klubu Garage. Pivo stojí přes 100 NOK a já mám podezření, že to bude docela hodně peněz. Dáváme dvě a vypáčil jsem z něho, že dělá na stavbách a taky, že holky dorazej až zítra a asi né všechny. Domů jdem asi půl hodiny přes celý město šíleným deštěm. Mám sice motorkářskou bundu, ale jsem promočenej až na kůži a všechno oblečení zůstalo v baťohu, který teď někde soukromě cestuje.  David bydlí v pěkným velkým bytě ještě se spolubydlou a protože holka tu zatím není ani jedna, fasuju luxusní místo na gauči.

Žádné komentáře:

Okomentovat