neděle 4. září 2011

Pickerem na den

Ve čtyři hodiny mě Joska budí na gauči venku. Rozhodl jsem se, že natočím "den Pickera". Beru kameru a natáčím ty každodenní rituály. Rozespalé obličeje v kuchyni, frontu na koupelnu, Švéda co venku balí jointa, či Dredaře co nabíjí bong. Dealer si dává ranní cigaretku a někdo otevřel pivo. My dáváme instantní nudle a Roman, jako každé ráno nemluví a vypadá, že někoho brzy zabije.
Když ostatní odjeli autobusem, sedám do auta a jedu na spodní squat. Ten vypadá o hodně drsněji než ten náš. Na špinavém černém sporáku se smaží nějaké vajíčko. Ale stejně jako u nás, všude kolem je spousta skvělejch lidiček. Zdravím Kabróny a holky co chodí k nám nahoru na párty. Někdo rychle dospává na lavici, jiní už sedí venku a čekají. V dáli se objeví světla a oblak prachu.
"Bus is here!" a během chvíle je všude prázdno a ticho. Sleduju autobus až do sadu. Jdu s ostatníma nahoru a všechno točím. Dneska vyšel obzvláště špatnej sad. Roman dostal první strom a hned nadává jak špaček: "CLIO! Ty píčo! Co to je tohle?! Tam já ani nelezu!" 
Po chvíli tam mává bucketem s asi pěti třešněma:
"To je všechno co na tom zpíčeným stromě bylo! To už snad někdo trhal ne?!"
"I am not picking the trees!" brání se Clio. 
Roman držkuje, ale začíná trhat. Kolem se ozývá spousta hudrování a stížností. 
Stromy jsou na třešně fakt chudé. Nikdo mě nevyhání a tak jsem popadnul jeden bucket a začal trhat. Nemůžu s tou nohou moc na žebřík tak trhám spodky a Joska s Bárou dělají vršky. Je u toho docela zábava. Bára si chválí, že je s náma. Jinak by se na to dneska prej vykašlala, když viděla ty stromy. 
Někteří to po chvíli vzdávají a jdou si ubalit. Jiní si lehnou pod strom a spí.
Max mi půjčil svůj harness a tak trhám jak pravej picker. Stromy jsou mizerný, ale bavíme se a čas nám rychle utíká. Já rozdávám své plné buckety Báře, Joskovi a dalším co jdou kolem. Po dvanácté se balím a jedu na Red House připravit oběd.
"Splňuje to tvé dietetické standardy," hlásím po příchodu Romanovi. "Je toho kýbl a není v tom cibule."
Odpoledne pospáváme a Roman kouká na filmek.
"Jdu se podívat, co se děje na verandě," hlásím Joskovi.
"Sedí tam partička kolem Dealera a hraje tam Bob Marley. Co myslíš, že se tam děje?" směje se Joska. "Nebo jsi měl na mysli něco konkrétního?"
Přisedl jsem k partičce a přijal nabízenej joint. Zas to prostě byla pohoda. Přichází Joska a hází po mě plechovku piva. Vypravujem se na pláž. Je tam většina pickerů a panuje výborná nálada. Kdosi žongluje na břehu míčky a zbytek zevluje na dekách. Kecáme se všemi a večer se zase rozjíždí. Po setmění se vracíme na Red House. Vytáhl jsem slivovici co jsem přivezl a všichni ochutnávají. Roxanne, která se neůspěšně už několik dní snaží o Josku pojala šílenej nápad, že ho opije. Stále mu nabízela slivovici, ale udělala tu hrubou chybu, že pila s ním. Joska se opil a šel spát a Roxanne tu zvrací přes zábradlí na verandě.

Žádné komentáře:

Okomentovat