pondělí 6. července 2009

Stavíme bránu

Ráno už je daleko krušnější než včera. Musím ale vstávat, protože se Jeroným počůral a nikdo to nehodlá řešit. Převlíknul jsem ho a poslal na snídani. Je hnusné chladné a vlhké ráno, kdy člověk pochrchlává a nejraději by byl někde jinde. Jsem strašně unavený a ke snídani jsou přeslazené lupínky, které nejím. Naštěstí se nade mnou Marcela slitovala a dala mi chleba s paštikou. Ráno se dohadujeme, kdo udělá jaké táborové stavby a já se Standou a Rasputinem se hlásíme k postavení brány. Původně jsem chtěl jen přenosit zbývající tyče na teepee a udělat z nich takový originální teepee vchod, ale kluci nakonec vybírají z knížky jednu bránu, která je sice z pár kulatin, ale geometricky velmi zajímavá.
Ukazuje se však, že co vypadá jednoduše a krásně na papíře může být v praxi docela oříšek. Nechceme krátit kulatinu co máme k dispozici, takže pracně vybíráme potřebné tyče. Dalším oříškem se ukázal být sklon terénu, který znemožňuje jednoduché svázání tyčí podle udávaného obrazce, neboť je nutné vzít v potaz různé umístění základen. Napadl mě jednoduchý zlepšovák, kdy jsem z jedné tyče udělal rovinu a k ní přiložil druhou ve stejném sklonu, jako je sklon terénu. Takže obrazec stavíme od základní tyče, ale stavební tyče umísťujeme patou až k tyči simulující terén. I tak to není žádná legrace a stavbou trávíme celý čas až do mého odjezdu ve čtyři odpoledne. Je fakt, že druhá parta co buduje hráz také k věci přistoupila s nadšením a rychlostí budovatelů pětiletky.
Dopoledne táborníci vyrábí lavice k ohni a odpoledne je sportovní souboj s návštěvníky druhého tábora. Hraje se fotbal, ringo a bingo (Pozor, tohle není ta papírová legrace, naše bingo se hraje kolem vysokého stožáru na jehož vrcholu je upevněn dlouhý provaz na jehož druhém konci je přivázán volejbalový míč. Kolem stožáru je vyznačeno kruhové hřiště, které je rozděleno na dvě poloviny. Hrají dvě trojce hráčů proti sobě a musí se snažit co nejsilnějšími údery dostat míč přes soupeřovu polovinu k sobě a tak stále dokola, aby zamotali provaz s míčem kolem tyče. Hraje se buď do úplného omotání, nebo na čas. Vítězové získají tolik bodů, kolikrát je provaz omotán kolem tyče při konci zápasu.)
Pro mě přijíždí Míša a jedeme domů. Původně máme jet rovnou do Prahy, ona autem a já na motorce, ale meteoradar hlásí brutální srážky, takže měníme plán a jedem z našima na chatu.
Tam jsem se staral o Jeronýma a Míša šla do lesa na srnce. Usínám naprosto vyčerpán.
Autor fotek: Rasputin

Žádné komentáře:

Okomentovat