čtvrtek 10. prosince 2009

Levná elektřina

Ráno jsem měl conf-call se Slovenskem, kde jsem narazil na neuvěřitelně fundovanou a profesionální ženskou, která mi řekla opravdu hodně věcí o tamní segmentaci trhu, proč a jak se daří oslovovat určité segmenty a jiné zase ne a dokonce i proč je vývoj v ČR takový jaký je. Poslala mi potom dokumenty a výborné analýzy, aniž bych musel o to žádat tři prezidenty a přidat podpis papeže. Vůbec se nedivím, že na Slovensku se nám tak neuvěřitelně daří a zabrali jsme během necelých tří let 10 procent trhu, což je opravdu neskutečný úspěch. A to celé řídí firmička o 400 lidech.
Celý den jsem se snažil prokousat těmi třemi stovkami slidů narvaných informacemi, ale musím říct, že to bylo fakt skvělý školení. Odpoledne dorazila do Slough Míša, která si tu dokonce našla kámošku, která žije tady ve Slough. Žije s černochem, což je tady ve Slough pochopitelné a výstřelek by byl, kdyby tu žil bílý pár. Přestěhovali se sem z Čech, protože tam je prý tak neskutečně drahý školství. Zase nějaký nákupy kufrů, svetrů a kalhot pro mě a 80 liber v čudu. Můj přísný denní rozpočet 25 liber na den nějak nevychází. Před TK Maxem mě zastavila mladá černoška a ptala se mě co mám za poskytovatele elektřiny. Nemám nejmenší tušení, ale potvrdil jsem, že to bude asi Southern Electric. Byla úplně nadšená a říkala mi, že ušetřím 200 liber, když si zvolím nPower. Chtěl jsem si poslechnout nabídku, protože ony v základu nebývají podvodné, jen je potřeba znát všechny podmínky a zda se to opravdu vyplatí i mně. Chtěla kontaktní adresu. Nějak jsem byl unavenej nebo co a tak jsem jí ji řekl - až když mi říkala: "Tak co, za co utratíte vašich 200 liber, co teď ušetříte?", sem zbystřil a všiml jsem si, že to píše do nějak podezřele oficiálního formuláře. Ujistil jsem jí, že jí absolutně nic nepodepíšu a výslovně od nich nic nechci. Byla naprosto koncernovaná. Chtěl jsem jí to nějak slušně vysvětlit a taky si trochu užít toho jak fungujou.
"Proč proboha nechcete ušetřit 200 liber?"
"Jsem takovej podivín. Já prostě nepodepisuju věci na ulici. Zejména pokud to znamená nějakou extra výhodnou nabídku."
"Ale já to nechápu, máte nejhoršího providera elektřiny, víte kolik s námi ušetříte? Navíc podívejte, tohle jsou naše podmínky, zdarma vstup, zdarma odchod, kdykoliv!"
"Já vám naprosto věřím a nedá se vyloučit, že to je výhodné, přečtu si o tom více přes noc a zítra se tu stavím ano?"
"Ale my zítra budem někde jinde, zítra už tu nabídku nedostanete. Online tuhle nabídku neděláme!"
"Tak budu mít prostě smůlu."
"Vy ste blázen, já vám tu vážně nabízím úsporu 200 liber!"
"Tak mi dejte číslo a já si vás zítra najdu."
"My nesmíme dávat čísla, my si ani nesmíme vzít číslo na vás."
"Právě jste si ho zapsala do toho formuláře."
"Tam se to píše, ve smlouvě musí být, ale my si ho nesmíme psát."
"Fajn, tak mi řekněte, kde zítra budete, já se stavím."
"My jsme vždycky jinde, my nevíme kde budem. Ráno přijdem do kanceláře a dozvíme se, kde budem. Já nevěděla, že tu třeba dnes budu."
"Třeba budu mít zázračný štěstí."
V tu chvíli dorazila Míša, která procházela obchody.
"Co chtěj?"
"Nabízej úžasnou slevu na elektřinu, když teď hned podepíšu."
"Ses zblázníl!? Ať tě to ani nenapadne!"¨
"Vypadám jako magor?"
"Tak vidíte, i moje žena je proti, tak z toho nic nebude."
"Cože? Já vás nechápu, takovou úsporu a vyhodit to z okna. Já vám nerozumím, nechápu to, jste blázni!"
Příhoda mě motivovala abych doma probral poštu a zaplatil vodu, zřídil si účet na elektřinu a taky nastavil inkaso pro obecní daň. Přišel mi rozsáhlý dopis, který mi detailně vysvětlil co s mými 1300 librami udělají skvělých věcí a pak faktura, kde byly jednotlivé položky jako třeba 151 liber za policajty.
Taky mě napadlo podívat se na ty nPower. Tak je to údajně jedna z největších firem a možná bych s nima fakt ušetřil, ale těch 200 liber je polopodvod. Dají to až po roce a né jako peníze, ale jako sleva na měsíčním účtu, ale docela výrazně zvednou ceny, takže to ve výsledku není ani zdaleka takovej hit. Prý Sainsbury je lepší, tak uvidím, zatím budu rád, když všechno rozchodím se Southern Electric.
Je zas skoro půlnoc, ale zítra už je pátek. Tak hurá do hajan!

Žádné komentáře:

Okomentovat