úterý 8. prosince 2009

MHD jen pro bohatý

Ráno jsem se rozhodl podniknout odvážný experiment a jet do práce MHD. Cesta na autobus přes park byla super. Autobus přijel na čas, zatím dobý. První šok byla cena. 5.8 liber za zpáteční lístek mi přišlo trochu hodně na 10 km jízdy. Navíc jsem jel s partičkou puberťáků co jeli do školy a dělali slušnej bordel. Čekal jsem, jestli na ně řidič nevlítně, ale zjevně ho dění v autobuse vůbec nezajímá. Do Slough jsme dorazili se slabým 14ti minutovým zpožděním. Takže suma sumárum vstávání ráno před osmou, abych stihl autobus v 8 a v práci jsem tak deset minut před devátou.
V práci jsem se podíval na všemožné kombinace výhod, slev a ročních kupónů a dostal jsem se na průměrnou cenu 4 libry, pokud bych jezdil 21 dní každý měsíc. Pak jsem si spočetl projetý benzín a při nerealistické spotřebě 10 litrů na sto jsem se dostal k 1,7 libry za zpáteční cestu. Sorry, ale MHD v Anglii je opravdu jenom pro bohatý a nebo pro lůzu co jezdí skoro zadarmo /ano to tady taky cvakáme z daní/.
V práci jsem se dnes věnoval veškeré administrativě, co bylo potřeba dodělat. Vyplnil a poslal jsem P46 a bank form, projel jsem si pár školení a prozkoumal podmínky benefitu penzijního spoření. Asi do toho půjdu aspoň s nějakou malou částkou. Dostanu slevy na dani, příspěvek státu a firma můj příspěvek dorovnává zhruba dvojnásobkem, takže ve výsledku to jsou pěkné peníze na které se ale nesmí šáhnout do důchodového věku. Ale můžu je tu nechat pracovat i když už nebudu v Anglii.
Dopoledne měl Mathew prezentaci klíčových informací za poslední měsíc. Výborná prezentace, skvěle podaná. Člověk se bavil a zapamatoval si všechno důležité. Pak následovala prezentace MDG při které jsem to skoro zalomil. Tuny informací, textu, i když to jsou ve skutečnosti úžasné věci, byly podané tak ubíjejícím stylem, že jsem si všimnul, že se hodně sousedů už kouká úpěnlivě na hodinky.
Večer jsem jel busem zpátky. Cesta už byla v pohodě a za cca 25 minut jsem byl doma. Ale za ty prachy je to fakt postradatelný luxus.
Míša dneska byla s klukama ve Fire Station, kde maj každé úterý program pro děti. Mates se tam ráchal v barvách, které potom přenášel nohama na prostěradlo a byl v sedmém nebi. Jeroným si hrál s plastelínou, prostě hitovka.
Doma jsem pomohl Míše s formulářem na web, udělal jsem Sushi a pak jsme ještě koukali na Ramseyův pořad "F word". Je půlnoc, já dopsal deníček a jdu spát.

Žádné komentáře:

Okomentovat