úterý 22. září 2009

Náklady na 1MB

Ráno vstávám v 6 něco (asi 6:50), což je pro mě úplně neskutečnej čas. Jsem úplně mimo. Snažím se soustředit a daří se mi nějak se dostat do práce. Tam jsem vytisknul podklady a jdeme ke Standovi. Standa je ve vyjímečně dobré náladě. Prezentace k Salamance pro ExCom se mu líbí a má jen pár připomínek. U prezentace k ČRa vs. T-M je veseleji. Tak nějak pro jistotu jsem vytisknul i ty slidy co jsme včera dali dokupy s Martinem B. Marek prezentuje ty zjednodušené, ale SK se samozřejmě ptá na podrobnosti. Pohotově jsem vytáhnul původní slidy a mohlo se jet dál. Naštěstí měl také jen pár připomínek a celkově se zdál s naší prací spokojen. Přes den jsem zapracoval do obou prezentací navrhované změny a ještě jsem se stihnul zúčastnit workshopu ohledně výpočtu ceny za 1MB přenesených dat v 3G síti. Síťaři tam zuřivě debatovali s financemi, protože to jsou dva světy, které se míjejí. Síťaři tvrdili, že skoro nic nelze vyčíslit, náklady nelze predikovat a už vůbec by si nikdo neměl dovolovat se je snažit nějakým způsobem napojit na cenu prodávaných produktů. Jejich pohled je ve stručnosti asi takový, že všechno je stejně ztrátové, takže se pouze strategicky rozhodněte jestli to chcete nebo ne a přestaňte se pídit po každé koruně. Né, že by to byl špatný náhled, oni tu opravdu nejsou od toho, aby hlídali výnosnost firmy a technologií, oni mají zaručit, že síť běží a doručuje požadované. Finance samozřejmě trvaly na vyčíslení na koruny a co nejpřesnějším analytickém nástroji. Po chvíli vzrušené diskuze a pár bolestivých nákladových zjednodušení, které byly finance ochotny akceptovat a ještě bolestivějších odhadech nákladů, které byli síťaři ochotni poskytnout jsme se již během schůzky dobrali ke kouzelnému číslíčku. Což jsem teda vůbec nečekal. Provedeme ještě určitá zpřesnění a holt to bude ‘To číslo’. Později jsem se o tom bavil s kolegou co pracoval dlouho v Austrálii a zjistil jsem, že oni se tehdy dobrali k naprosto stejnému číslu – i když pravda, zcela jiným postupem. Takže asi nebudem úplně mimo.
Volali mi headhunteří, že by pro mě měli pozici Strategického analytika a možná i manažera pro jednu nejmenovanou tabákovou společnost (jsou vždycky tajemní jak hrad v Karpatech). Pěkně jsme si popovídali a skončilo to tím, že za těch podmínek si Philip Morris musí najít někoho jiného. Ukázalo se, že je to spíše pozice možná analytika, určitě ne manažera. Ale stejně nabídky se teď hrnou jedna za druhou. Krize je asi vážně pryč. Jestli ještě Jirka Š. něco prodá, tak to bude sichr.
Odpoledne jsem pokecal s Markem ohledně podmínek jaké můžu na pozici v Londýně očekávat. Docela mě vystresnul s tím, že to zas moc velká sláva nebude. No uvidíme, ale nasadil mi slušnýho brouka do hlavy. Ještě jsem si vytisknul naše a slovenské strategie a business plány a večer se připravuji na zítřejší pohovor. Přiletí šéfici z Londýna a já u nich absolvuji pohovor na tu pozici v Anglii. Už dlouho jsem se takhle poctivě neučil.

Žádné komentáře:

Okomentovat